Jan Paroubek

„Patříme na západ ne na východ.“ Ale kdo? Vy? My? I já?

13. 09. 2016 21:33:16
Billboard ODS hlásá: „Zjednodušme to! Patříme na Západ, ne na Východ!“ Pan prof. PhDr. Petr Fiala, Ph.D., LL.M. řekl: „Českou republiku povedeme na Západ“

„Pro pravicovou stranu je heslo „Patříme na Západ, ne na Východ“ naprosto přirozené, jak pro člověka dýchání. Kam bychom proboha jinam patřili? Nelíbí se to jen těm samozvaným pravičákům, kteří si pravici představují – ať si to přiznávají nebo ne – jako extrémistickou buňku, lišící se od levice jen o něco silnějším nacionalismem.“

„Neurážejte mě, pane profesore. Celý život stojím napravo a rozhodně nejsem žádný samozvaný pravičák a již vůbec si nepředstavuji pravici jako extrémistickou buňku, jak uvádíte. Rozhodně s vaším názorem nesouhlasím, a o tom, kam patřím, bych si velmi rád rozhodl sám.

Bohužel mi i nějak uniká, za koho mluvíte, pane profesore? Mluvíte za občany, kteří volili vaši stranu, nebo si dokonce dovolujete mluvit za všechny občany této země? A pokud ano, co to na nás zkoušíte? Já osobně, a věřím, že nejen já, na západ nepatřím a ani tam patřit nechci. Já stále patřím sem, do středu Evropy, do té naší malé a krásné země, která se jmenuje Česká republika. Zde jsem se narodil a zde chci i umřít. Zde jsem doma a spolu se mnou celá moje rodina.“

„Mohu se sice domnívat, že vám rozumím, pane profesore. Slogan musí jasný, úderný, musí svým způsobem provokovat, musí lidi nalákat... A vymyslet takový slogan je skutečně velmi obtížné. Rozumím i tomu, že může být, nebo možná je myšlen s určitou nadsázkou. To jistě ano. Ale na druhou stranu, kdo ví, kolik procent obyvatel jej skutečně s tou nadsázkou přijme a porozumí mu? A kolik procent obyvatel to bude brát jako holý fakt, jako holou pravdu? A pak, neskrývá se náhodou v tomto sloganu nějaké podprahové sdělení? Nechcete nám tím náhodou něco naznačit o setrvání, či nesetrvání v Evropské unii? Možná to nemá s Evropskou unií nic společného, ale tak nějak si myslím, že spíše ano.“

„Copak to nikomu nepřipadá divné, že pořád musíme patřit někam jinam, zvláště pak jenom na východ nebo na západ? Vždyť je v té naší zemičce tak krásně. Je to jen na nás a o nás. A co s tím? Buďme moudří a zodpovědní. Volby se blíží.

Autor: Jan Paroubek | karma: 36.13 | přečteno: 1481 ×
Poslední články autora