Umíte se bránit nepoctivým obchodníkům? Já bohužel ne.

Když se obchodník zasekne, nelze s ním pohnout, aneb hodiny zbytečně ztraceného času naplněné nekonečnými reklamacemi. 

Myslíte, že by se měl zip na svetru při jeho zapínání a rozepínání plynule pohybovat nahoru a dolů? Ano? Tak to myslíte špatně.

  • musíte počkat, až se zip ochodí
  • pokud jej lze zapnout na pečlivě rozloženém svetru na stole, je vše v pořádku, a tedy již není důležité, zda jej lze bez problému zapínat a rozepínat, pokud máte svetr na sobě
  • pokud plynulému zapínání a rozepínání překáží látka svetru, je také vše v pořádku.

To vše jsem si vyslechl zhruba hodinu poté, kdy jsem svetr koupil a chtěl jej vrátit zpět.

Už v obchodě, než jsem svetr koupil, zip drhnul. Nechal jsem se přesvědčit, že jej stačí jen několikrát zapnout a znovu rozepnout a že bude vše v pořádku. Nakonec, kdo by to měl vědět lépe, než paní prodavačka, že? Doma jsem si svetr zkusil a poučen, abych byl při práci se zipem opatrný, jsem jej přes mírné potíže zapnul. Ovšem při rozepínání začal zip asi v polovině cesty stávkovat a žádná opatrnost ani přemlouvání nepomáhaly. Musel jsem si jej tedy svléknout přes hlavu.

Zhruba za jednu hodinu jsem dorazil zpět do prodejny. Paní prodavačka pěkně vyrovnala svetr na prodejním pultu, uhladila jej po stranách zipu a témě bez problémů zip zapnula. „No vidíte, ten zip je naprosto v pořádku“. Svetr jsem si oblékl a vzhledem k tomu, že mi zip opět na několika místech drhl a nedařilo se mi jej rozepnout, požádal jsem opět paní prodavačku o pomoc. „Ale my jsme těch svetrů prodali opravdu hodně a nikdo s reklamací nepřišel“. Po dalších planých řečech, které jsem si musel vyslechnout, jsem se dověděl to nejdůležitější. „Ten zip je nejlepší na světě“.

Nakonec, vzhledem k tomu, že stejný svetr v mé velikosti v prodejně neměli, požádal jsem o odstoupení od kupní smlouvy. Bohužel mi nebylo vyhověno a svetr byl poslán standardní cestou k reklamaci.

Po několika dnech, nahlodán nedůvěrou k tomu produktu a prodavačkám v prodejně, jsem napsal do společnosti e-mail s žádostí o odstoupení od kupní smlouvy.

Brzy přišla odpověď:
Vážený zákazníku,
Vaše reklamace č. 30(ze dne 30/12/2016) byla uznána a kladně vyřešena výměnou za nový výrobek
( výměna Vám byla nabídnuta ihned pří soupisu reklamaci, kterou jste odmítnul ) ve stanoveném termínu (30 dní), což je v souladu s Reklamačním řádem jenž vychází z Občanského zákoníku č. 40/ 1964 sb. a zákona č. 634/92 sb. Ochraně spotřebitele.
Při vybírání oděvů dbejte na to, aby zvolené číslo, střih a použitý materiál přesně odpovídal Vašim potřebám.
Postup při řekl.řízení není v rozporu se zákonem a Vaše zákonná práva nebyla nějak dotčena.

Okamžitě jsem odepsal:
Vážená paní, vážený pane
děkuji za rychlou a kvalifikovanou odpověď.
Bohužel to, že byla reklamace vyřešena výměnou za nový výrobek, se nezakládá na skutečnosti. Jistě to lze snadno dohledat ve Vašem systému, protože totožné nové zboží nebylo v tu dobu skladem.

Vzhledem k tomu, že odpovědi jsem se nedočkal, dojel jsem tedy opět do prodejny a požádal o vyřešení reklamace. Dostal jsem nový svetr. No, nový, fakt nevím. Je velmi zvláštní, že zip drhl na úplně stejných místech, jako u svetru, který jsem reklamoval. Zmínil jsem se o tom, že mi připadá, že jde o stejný svetr, který jsem reklamoval. Bylo mi řečeno, že to není možné. Chápu, samozřejmě pravděpodobně šlo jen o náhodu. Následně se opakovalo stejné přestavení, jako při první reklamaci, a to včetně stejných vět. Vzhledem k tomu, že odstoupení od kupní smlouvy samozřejmě stále nebylo možné, musel jsem požádat o opětovnou reklamaci, a to konkrétně 19. 2. 2017.

Tak jsem napsal další e-mail:
Vážená paní, vážený pane,
vzhledem k tomu, že Vámi dodaný svetr, respektive zip nebyl v pořádku, požádal jsem opět o odstoupení od kupní smlouvy.
Byl mi vystaven další reklamační list, a to s číslem 84 na doklad 5521. Žádám o vyřešení.

A pak jsem čekal, čekal, a stále čekal, až jsem 21. 3. 2017 poslal další e-mail s následující přílohou
 

 

A dál? Jak myslíte, že vše dopadlo? Opět čekám, čekám… a stále čekám…

Autor: Jan Paroubek | pondělí 3.4.2017 17:33 | karma článku: 25,62 | přečteno: 2522x
  • Další články autora

Jan Paroubek

Nejlepší přítel člověka?

27.11.2023 v 16:43 | Karma: 12,30

Jan Paroubek

LGBT aneb kam jsme se to dostali

1.8.2023 v 16:46 | Karma: 26,45

Jan Paroubek

Poslanec Lubomír Volný

27.9.2021 v 16:45 | Karma: 15,12

Jan Paroubek

Nejstrašnější sen

7.8.2019 v 17:03 | Karma: 7,50

Jan Paroubek

Nenadávejte na naše nemocnice

22.7.2019 v 17:11 | Karma: 18,70

Jan Paroubek

Nejsem gay, jsem jenom natydlej

27.3.2019 v 15:52 | Karma: 22,54
  • Počet článků 67
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1123x
Klapky dolů z očí. Nebuďme nevšímaví k dění kolem nás. Zapojme se, ať je svět lepší. Potřebuje to.

Seznam rubrik