Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Negativní zkušenosti s některými zaměstnanci Záchranné služby a Záchytné stanice v Praze

Aneb kde skončily mé snahy pomoci lidem, kteří potřebovali okamžitou pomoc zdravotnických profesionálů. Totálně v háji.

Zkušenost 1.

Šel jsem venčit naši malou čivavu Betynku.

Již jsme spolu téměř prošli parkem, když jsem zahlédl mezi cestou a tramvajovými kolejemi ležet v trávě člověka. Okamžitě jsem k němu šel, abych mu mohl poskytnout pomoc. Šlo o staršího, slušně oblečeného pána, byl dezorientovaný, velmi bledý a měl zjevné bolesti. Pokusil jsem se s pánem navázat rozhovor, abych mohl posoudit, jakou pomoc bych mu měl poskytnout. Pán komunikaci se mnou i pomoc odmítal, byl agresivní a odstrkoval mě od sebe. Vzhledem k tomu, že byl na mnoha místech od krve a v obličeji se mu zračila bolest, uchopil jsem ho a víceméně násilím dopravil k lavičce a posadil ho na ni. Nebyl pod vlivem alkoholu, zřejmě ani pod vlivem jiných návykových látek a jevil znaky, které zjevně vyžadovaly pomoc záchranné služby.

Zavolal jsem na tedy na tísňovou linku 155. Paní operátorka byla věcná a příjemná.

 

Kdy a jak volat na tísňovou linku 155?
Záchrannou službu volejte vždy, pokud jste svědky náhlého a neočekávaného zhoršení zdravotního stavu pacienta, těžkého úrazu nebo děje, který zřejmě bude mít za následek závažné poškození zdraví. Na linku 155 je správné zavolat i v případě, kdy si závažností stavu pacienta nejste zcela jisti.
http://www.zzsjck.cz/pro-verejnost/tisnova-linka-155/

 

Během krátkého čekání se pán pokusil dvakrát utéct. No, utéct. Jednou se odbelhal jen pár kroků a zase upadl a podruhé jsem jej zachytil ještě ve stoje. Byl stále dost agresivní. I tak jsem ho v obou případech dovlekl zpět na lavičku.

Vůz záchranné služby přijíždí. Mávám a ukazuji místo na zaparkování, současně pozoruji pána zkrouceného na lavičce a také naši Betynku. Bojím se, aby mi někam neutekla. Je z toho všeho dost zmatená.

Vystupují dva pánové v bílém. „Tak kdepak ho máme?“ Otáčím se k lavičce a vidím, jak pán, zkroucený bolestí, odchází. „Támhle“, ukazuji. „Tak si ho chyťte,“ vyzývají mě pánové v bílém. „No to se mě děláte snad pr…“, rozčílil jsem se. „My nejsme povinni tady někoho honit po parku. Pokud pán pomoc odmítá, běhat za ním nebudeme.“ A jdou směrem k autu. Nadávám, křičím na ně a snažím se je přimět, aby přeci jen pro pána došli a zjistili jeho zdravotní stav. Pán ale mezitím ušel již několik desítek metrů a já již nemám sílu, a vlastně ani důvod, za ním běžet. Pánové v bílém v klidu odjíždějí.

Okamžitě telefonuji zpět na tísňovou linku 155. Bylo mi řečeno, že oni řešit stížnosti nemohou.

Vzdávám se.

Ještě že vím, že jde jen o výjimku.

Autor: Jan Paroubek | úterý 30.5.2017 16:06 | karma článku: 20,52 | přečteno: 1795x
  • Další články autora

Jan Paroubek

Nejlepší přítel člověka?

Část 1. Pejsek jako vánoční dárek? No proč ne? Ale... „Milý Ježíšku, já si strašně moc a moc přeju dostat k Vánocům pejska".

27.11.2023 v 16:43 | Karma: 12,31 | Přečteno: 196x | Diskuse| Společnost

Jan Paroubek

LGBT aneb kam jsme se to dostali

Za koho se považujete vy? Nebo bych se měl spíše zeptat, kam patříte vy? Nepřipadá vám to tak trochu mimo reálný život?

1.8.2023 v 16:46 | Karma: 26,45 | Přečteno: 956x | Diskuse| Společnost

Jan Paroubek

Pohlavní nemoci a pohlavní úrazy. Co o nich víte?

Však já vím, o pohlavních nemocech víte mnoho, avšak vsadím se, že o pohlavních úrazech nevíte vůbec nic. Ba se dokonce mylně domníváte, že nic takového není, ale...

9.8.2022 v 16:53 | Karma: 11,81 | Přečteno: 671x | Diskuse| Ostatní

Jan Paroubek

Jak na tom budeme se ZDRAVÍM za deset let?

Upozorňuji, že tento blog se netýká koronaviru, i když... Zkuste si jej přečíst až do konce, prosím. Jsem zvědavý hlavně na negativní komentáře.

29.11.2021 v 15:17 | Karma: 11,37 | Přečteno: 516x | Diskuse| Společnost

Jan Paroubek

Zdravá strava pro ty, kteří si rádi hrají

Jak jíst zdravě a navíc současně hravě aneb hrátky se zdravým jídlem, a to nejen se syrovou zeleninou.

16.11.2021 v 14:26 | Karma: 11,66 | Přečteno: 343x | Diskuse| Fotoblogy
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Herečky ze Zlaté labutě vydražily rekvizity ze seriálu pro děti z dětských domovů

23. dubna 2024

Seriál Zlatá labuť se blíží do finále, a proto TV Nova uspořádala v sobotu charitativní akci v Art...

Británie uvede zbrojní průmysl do válečného režimu, oznámil premiér

23. dubna 2024  16:56

Britská vláda uvede zbrojní průmysl do válečného režimu, uvedl v úterý britský premiér Rishi Sunak...

Hrozí nový Černobyl. Centrum Střední Asie mohou zamořit radioaktivní kaly

23. dubna 2024  16:52

Nestabilní odkaliště vzniklá v Kyrgyzstánu po těžbě uranové rudy v dobách Sovětského svazu hrozí...

Policie pátrá po dezinformátorovi Zítkovi. Nedorazil k soudu

23. dubna 2024  15:54,  aktualizováno  16:34

Policie pátrá po dezinformátorovi Pavlu Zítkovi. V úterý odpoledne o tom informovala na svém webu....

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 67
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1123x
Klapky dolů z očí. Nebuďme nevšímaví k dění kolem nás. Zapojme se, ať je svět lepší. Potřebuje to.

Seznam rubrik