Jak máme vychovávat děti, když nevíme, co mají mezi nohama. "Viďte, paní učitelko."

Někdo má pindíka, jiný ferdu či ferdíčka, další má zase frantíka, jeden chlapeček měl dokonce údíka. Jenom náš syn měl penis. A to byl neskutečný průšvih a trapný boj s paní učitelkou v mateřské školce.

Obyčejná dětská hra na tatínka a maminku mě připravila nejen o klid a čas, ale především jsem si stále kladl stejnou otázku: „Jak mám správně vychovávat svého syna, abych vyhověl nejen svému cítění toho, co je správné, ale i paní učitelce v mateřské školce“?

Ano, paní učitelka si mě pozvala do školky, aby mě vážně pokárala za výchovu mého syna. A nejen to, později se k paní učitelce i paní ředitelka připojila.

„Tatínku, paní učitelka ti vyřizuje, že prý ji máš zatelefonovat a přijít za ní do školky." Řekl mi jednoho dne poněkud bázlivě můj syn. „Hmm, a co se stalo tak vážného?“ Zeptal jsem se, ale byl jsem stále v klidu. „No, víš…“ Lezlo to z Honzíka, jak z chlupaté deky. „Jen povídej, snad to není zase nic tak hrozného, nebo snad ano?“ „Tak jo. Hrál jsem si s Janičkou na tatínka a na maminku…“ „Tak se nenech prosit a pokračuj, ať tady nesedíme do večera.“ „No a kolem nás byly i ostatní děti… A všichni jsme se pořád něčemu smáli… Jo a byla tam i paní učitelka. A když jsme si s Janičkou tak hráli…“ Tak a už toho mám dost, začal jsem ztrácet trpělivost. Řekneš mi konečně, co se při té vaší hře stalo, že musím jít za paní učitelkou? Už to konečně vyklop, nebo ti pomůžu.“ „Víš… já jsem Janičce řekl, že mám mezi nohama penis!“ „Cože? A proto mám jít za paní učitelkou? Tak ty mi tedy neřekneš pravdu? Tak okamžitě mazej do postele. A víš ty, co? Ty lístky do kina nechám někomu v práci. Nikam nepůjdeme.“ „Ale tatí, začal Honzík brečet…“ Mazej, teď už je na vysvětlování pozdě, však ona mi paní učitelka všechno řekne“. Uzavřel jsem neplodnou debatu.

Jdu do školky. Připadám si jak... Vlastně ani nevím, jak si připadám, zkrátka dost blbě. Vždyť jaký jsem to táta, když se mi vlastní syn bojí říci pravdu? Jak já budu před paní učitelkou vypadat? A co vlastně ten můj kluk provedl? Snad to doopravdy nebylo něco zlého? Míhají a míchají se mi otázky v hlavě. Tak už dost! Paní učitelka mi přece hlavu neutrhne, přeci jen jsme dospělí lidé. A já Honzíkovi? No, samozřejmě také ne, však ho s manželkou vychováváme dobře. Tak čeho se to vlastně obávám?

„Dále.“ „Dobrý den, paní učitelko, já jsem Novák“. „Brožová, posaďte se“. „No, to tedy neznělo moc přívětivě.“ „Předpokládám, že víte, proč tu jste?“ Zahájila paní učitelka tónem, jakoby před sebou měla malé dítě. „Ne, to nevím, paní učitelko.“ Copak on vám nic Honzík neřekl? „Ne, neřekl.“ „Tak si představte, že když si, a to dokonce před ostatními dětmi hrál s Maruškou na tatínka a maminku, tak řekl slovo…“ „Penis, skočil jsem paní učitelce netrpělivě do řeči. A neříkejte mi, že proto jste si mě sem pozvala.“ Začal jsem ztrácet trpělivost a v duchu se Honzíkovi omlouvat. „Ale no samozřejmě, právě proto jsem si vás sem pozvala, pane Nováku“.
 „Paní učitelko, jak vám rodiče pojmenovali Vaše prsa, když jste byla malá? Konkrétně to pravé?“ Přešel jsem rychle do protiútoku, abych se dostal co nejrychleji ke slovu, ale níže jsem si nedovolil jít.“ „Prosím, co si to vůbec dovolujete, pane Nováku?“ Začala postupně zvyšovat hlas a potit se. „No tak, teď už je zřejmé, odkud to ten váš kluk má. Paní učitelka bere do lehce chvějící se ruky telefon a někomu volá. „Ahoj Maruško, jsi ještě v kanceláři? Jo, to je dobře, přijď za mnou do třídy 1A, prosím tě.“ Paní učitelka šla paní ředitelce ke dveřím naproti a něco si tam spolu delší chvíli něco šeptali.

„Já jsem Krausová, ředitelka této školky.“ „Já jsem Novák.“ „Já vím, pane Nováku.“ A začalo stejné téma nanovo. A mlýnek mlel a kolovrátek se točil a já jsem toho už měl dost.

„Ano, paní ředitelko, přiznávám se, já vůbec netuším, v kolika letech dochází k přejmenování toho, co máme mezi nohama. Ani netuším, jak a kdy bych měl to přejmenování svému synovi vysvětlit, ale slibuji vám, že můj syn již toto slovo nebude používat. Na shledanou.“ A bez čekání na odpověď jsem odešel.

V zájmu toho, aby mohl náš syn i nadále chodit do školky a moje žena do zaměstnání, jsem stanovil synovi jednoduchá pravidla používání slov. Smí vyslovovat všechna sprostá slova, která vyslovují ostatní děti ve školce, ale má přísný zákaz používání slova penis, a to v jakékoliv jeho podobě.

Půl roku po této události se nám narodila holčička. „Budeme ji moci dávat do školky?“

Autor: Jan Paroubek | pondělí 18.2.2019 16:02 | karma článku: 45,45 | přečteno: 7812x
  • Další články autora

Jan Paroubek

Nejlepší přítel člověka?

Část 1. Pejsek jako vánoční dárek? No proč ne? Ale... „Milý Ježíšku, já si strašně moc a moc přeju dostat k Vánocům pejska".

27.11.2023 v 16:43 | Karma: 12,31 | Přečteno: 196x | Diskuse| Společnost

Jan Paroubek

LGBT aneb kam jsme se to dostali

Za koho se považujete vy? Nebo bych se měl spíše zeptat, kam patříte vy? Nepřipadá vám to tak trochu mimo reálný život?

1.8.2023 v 16:46 | Karma: 26,45 | Přečteno: 956x | Diskuse| Společnost

Jan Paroubek

Pohlavní nemoci a pohlavní úrazy. Co o nich víte?

Však já vím, o pohlavních nemocech víte mnoho, avšak vsadím se, že o pohlavních úrazech nevíte vůbec nic. Ba se dokonce mylně domníváte, že nic takového není, ale...

9.8.2022 v 16:53 | Karma: 11,81 | Přečteno: 671x | Diskuse| Ostatní

Jan Paroubek

Jak na tom budeme se ZDRAVÍM za deset let?

Upozorňuji, že tento blog se netýká koronaviru, i když... Zkuste si jej přečíst až do konce, prosím. Jsem zvědavý hlavně na negativní komentáře.

29.11.2021 v 15:17 | Karma: 11,37 | Přečteno: 516x | Diskuse| Společnost

Jan Paroubek

Zdravá strava pro ty, kteří si rádi hrají

Jak jíst zdravě a navíc současně hravě aneb hrátky se zdravým jídlem, a to nejen se syrovou zeleninou.

16.11.2021 v 14:26 | Karma: 11,66 | Přečteno: 343x | Diskuse| Fotoblogy
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Hromadná nehoda u letiště blokuje Pražský okruh, jedno z aut je na střeše

29. dubna 2024  16:33,  aktualizováno  17:56

Všechny složky integrovaného záchranného systému zasahovaly na 27. kilometru Pražského okruhu, kde...

Řidič auta taženého na laně si zamkl volant, neovladatelný vůz skončil v kolejišti

29. dubna 2024  17:52

K neobvyklé nehodě vyjížděli policisté a hasiči na místo nedaleko Hanušovic na Šumpersku, kde...

Česko a Německo sdílí pohled na válku Ruska proti Ukrajině, řekl Pavel

29. dubna 2024  6:03,  aktualizováno  17:20

Česko a Německo podle prezidenta Petra Pavla sdílí pohled na válku Ruska proti Ukrajině, na...

Čarodějnice bez ohňů? V části Česka vydali zákaz, hrozí požáry

29. dubna 2024  15:14,  aktualizováno  17:02

Ve Středočeském kraji se od úterý nesmí zapalovat oheň, a to ani na zahradách v blízkosti lesa nebo...

RD 5+1 v Litomyšli
RD 5+1 v Litomyšli

Na Lánech, Litomyšl - Litomyšl-Město, okres Svitavy
4 200 000 Kč

  • Počet článků 67
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1123x
Klapky dolů z očí. Nebuďme nevšímaví k dění kolem nás. Zapojme se, ať je svět lepší. Potřebuje to.

Seznam rubrik