Potrestaný blbec na druhou u bankomatu

2. 10. 2015 16:50:33
Jedno příjemné a hlavně volné a klidné odpoledne jsem se zastavil v nejmenované pobočce České spořitelny za účelem výběru peněz z bankomatu. Standardně jsem zasunul kartu do k tomu určeného otvoru...

...na displeji jsem si přečetl reklamní plky, které mě vždy obtěžují a zdržují, a spolu s přikrytím číselníku (co bych pro bezpečnost neudělal, že) jsem zadal správný PIN. Navolil jsem hotovost, kterou jsem potřeboval a čekal na penízky. Ale... nejen že jsem nedostal potřebnou finanční hotovost, ale nedostal jsem zpět ani svou platební kartu.

No co, bankomat je naštěstí přímo v budově pobočky, tak jistě nebude s vrácením karty žádný problém.

Svěřil jsem se jedné paní u pokladny. Ta okamžitě zavolala svou kolegyni, která také ve velmi krátké době přišla. Požádala mě o strpení a šla situaci řešit. Po krátké době mi přišla oznámit, že vrácení karty bude trvat déle, protože nejde o kartu vydanou Českou spořitelnou. Já blbec, omylem jsem do bankomatu vložil kartu jiné nejmenované banky. Ale vždyť ani zde by neměl být žádný problém, jen bych měl za své přehmátnutí zaplatit vyšší poplatek za výběr.

Čekám, čekám, stále čekám. Z příjemného a hlavně volného a klidného odpoledne se pomalu stává odpoledne nepříjemné, již s menším množstvím volného času a s přibývajícím neklidem. Co se děje, proč to trvá tak dlouho?

Á, blíží se ke mně nějaký pán. Představím se, podávám mu ruku – neměl to správně jako první udělat on? – a čekám na vysvětlení. „Karta není aktivní, po domluvě s naším kartovým centrem, Vám kartu vrátit nemůžeme, musíme Vám ji zadržet a do centra poslat. Další kroky již musíte řešit s bankou, u které byla vydána.“ „Ale“. „Máme na to vnitřní předpis. Na shledanou.“ Na shledanou? Bez platební karty? Jen tak? Na dobré slovo? Tak to se mi moc nelíbí. No jo, jsem sice blbec na druhou, kartu jsem omylem zaměnil. Není ani aktivní. Aby ano, vždyť jsem ji nevyužíval. Ale že bych měl odejít bez ní, aniž bych dostal o jejím zadržení nějaké potvrzení? „Vystavte mi prosím potvrzení.“ „Potvrzení?“ No jistě, potvrzení o zadržení platební karty.“ „Tak mi půjčte občanský průkaz, já Vám je napíši.“ Ale no jistě, to jsem přeci již dávno věděl, že občanský průkaz se nepůjčuje. Tím spíš, když vidím, že pán nejde psát potvrzení k žádné blízké přepážce, ale míří někam do útrob budovy. Ale já to potvrzení tolik chci, tak na něj přece nemohu volat, ať mi je napíše přede mnou a nikam si můj průkaz neodnáší. “

Minuta, druhá, pátá, desátá. A už začínám být nervózní. Nevím, jak se ten pán jmenuje, nedokážu jej popsat, možná bych jej již ani nepoznal. Mám se ozvat a někoho se zeptat? No jo, ale to bych byl zase za blbce. Uplynulo téměř dvacet minut. A hle, pán pomalým krokem přichází. Čtyři řádky textu za dvacet minut. To mě tedy nechal pěkně podusit. Za co? No přeci za to, že jsem blbec, že jsem použil nesprávnou platební kartu, že? Děkuji a po celkem více než 50 minutách odcházím.

Rychle odcházím z nejmenované pobočky České spořitelny za účelem zařízení zablokování dotyčné platební karty. To jen tak pro jistotu a klid duše. Snad se ke mně v jiné nejmenované bance budou chovat lépe a profesionálněji. Půjdu raději domů a pokusím se to vyřešit pomocí telefonu a internetu. To bych mohl zvládnout. Zas až tak velký blbec přeci nejsem. A už vůbec ne na druhou.

Beru telefon, volím číslo a... jsem spojen hned napoprvé s operátorem. Svěřil jsem se se svým problémem a... „to nebude žádný problém. Po jistotu kartu zablokujeme. Jste u počítače?“ „Ano, jsem.“ „Budu vám říkat, jaké úkony je potřeba provést.“ „Ano, děkuji a prosím o trpělivost, budu pracovat pomalu, abych nic nepopletl, a dám si vás na hlasitý odposlech.“ „Samozřejmě, vůbec nemusíte spěchat, já vás všemi kroky pomalu provedu.“

A je to. To je panečku služba, to je ochota. Ještě jsem byl dotázán, zda chci novou kartu a rozloučili jsme se.

Jedno příjemné a hlavně volné a klidné odpoledne se změnilo. Ano, změnilo se především mojí vinou. Přišel jsem o jeho větší část. Ale získané zkušenosti také nejsou k zahození, že?

Autor: Jan Paroubek | pátek 2.10.2015 16:50 | karma článku: 22.99 | přečteno: 1192x

Další články blogera

Jan Paroubek

Nejlepší přítel člověka?

Část 1. Pejsek jako vánoční dárek? No proč ne? Ale... „Milý Ježíšku, já si strašně moc a moc přeju dostat k Vánocům pejska".

27.11.2023 v 16:43 | Karma článku: 12.01 | Přečteno: 194 | Diskuse

Jan Paroubek

LGBT aneb kam jsme se to dostali

Za koho se považujete vy? Nebo bych se měl spíše zeptat, kam patříte vy? Nepřipadá vám to tak trochu mimo reálný život?

1.8.2023 v 16:46 | Karma článku: 26.45 | Přečteno: 955 | Diskuse

Jan Paroubek

Pohlavní nemoci a pohlavní úrazy. Co o nich víte?

Však já vím, o pohlavních nemocech víte mnoho, avšak vsadím se, že o pohlavních úrazech nevíte vůbec nic. Ba se dokonce mylně domníváte, že nic takového není, ale...

9.8.2022 v 16:53 | Karma článku: 11.81 | Přečteno: 671 | Diskuse

Jan Paroubek

Jak na tom budeme se ZDRAVÍM za deset let?

Upozorňuji, že tento blog se netýká koronaviru, i když... Zkuste si jej přečíst až do konce, prosím. Jsem zvědavý hlavně na negativní komentáře.

29.11.2021 v 15:17 | Karma článku: 10.88 | Přečteno: 516 | Diskuse

Další články z rubriky Ekonomika

Ladislav Jílek

Něco k huti Liberty

My starší ji známe pod jménem Nová huť Klementa Gottwalda. Ti ještě starší ji znali pod jménem Jižní závod, který jí dali Němci, kteří ji začali stavět během 2SV.

25.3.2024 v 16:35 | Karma článku: 22.49 | Přečteno: 589 | Diskuse

Milan Smutný

Nesnesitelně drahá láce solárních a větrných zdrojů

Daňoví poplatníci v Německu se vztekají: v rozporu s vládní ideologií zjišťují, že zelená tranzice levnými zdroji ze slunce a větru se nejen nekoná, ale devastuje ekonomiku, soukromé i veřejné rozpočty a vede k politickému chaosu.

25.3.2024 v 11:31 | Karma článku: 35.69 | Přečteno: 898 | Diskuse

Markéta Šichtařová

Co se to děje s úroky?!

Už tento týden bude znovu Česká národní banka rozhodovat o nastavení jejích úrokových sazeb. A ekonomové ve svých reportech skoro o ničem jiném nemluví.

20.3.2024 v 8:00 | Karma článku: 34.59 | Přečteno: 1535 | Diskuse

Karel Trčálek

Čelíme statistickému zkreslení paní Šichtařové!!!

Počet lidí, kteří jsou přesvědčení, že je paní Šichtařová ekonomka, v roce 2023 stoupl o 173 000 na 4,224 milionu lidí. Vyplývá to ze statistik paní Šichtařové...

18.3.2024 v 8:43 | Karma článku: 19.36 | Přečteno: 493 | Diskuse

David Kunc

Ekonomické události 11. týdne

Americká inflace se delší dobu pohybuje nad 3 %. Aby inflace zpomalila, bude muset zpomalit i americká ekonomika - což, se možná již pomalu začíná dít. Dokud v USA nenastanou podobné symptomy jako v EU, bude inflace patrně vyšší

18.3.2024 v 6:56 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 69 | Diskuse
Počet článků 67 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1108

Klapky dolů z očí. Nebuďme nevšímaví k dění kolem nás. Zapojme se, ať je svět lepší. Potřebuje to.

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...