Jak jsem se spřátelil s opilou squatterkou a prostitutkou v jedné osobě

23. 01. 2017 18:01:36
Vzpomínka na náš společně prožitý, byť nepříliš dlouhý čas, mi stále kreslí úsměv na tváři. Je to normální?

V autobusu si ke mně přisedla nějaká žena. Přitiskl jsem se více k okénku, abych pro ni a její dvě tašky udělal více místa. Nevšímal jsme si jí. Trochu se zavrtěla a opřela se o mě – omluvila se. Řekl jsem jí, že se nic nestalo, a dále jsem se věnoval okénku autobusu a domům, probíhajících kolem něj.

Matně jsem zaregistroval zvuk přes uličku. Pán si zrovna rozbaloval balíček žvýkaček. Na to žena sedící vedle mě zareagovala. (Bylo to na svátek Lucie, tak ji přejmenuji na Lucii). „Já bych si dala taky.“ Pobavila mě. Tón jejího hlasu nebyl nijak nepříjemně vlezlý, naopak byl příjemný a působil docela vesele. Pak se dala s pánem do hovoru. Však měli hovořit o čem. On vyléčený alkoholik a ona bývalá alkoholička, která se před několika týdny k alkoholu opět vrátila. „Když mě ty alkoholový okna bavěj.“ Řekla Lucie pánovi. Zhruba po dvou stanicích pán vystoupil a Lucie se obrátila ke mně: „Jak se dostanu, prosim vás na Žižkov?“ „A kam přesně?“ „Tam, kde je hodně popelnic.“ „Prosím?“ „No, pamatuju se, že tam je bordel – samý popelnice.“ „No, tak to jste mi tedy pomohla.“ Ale je pravdou, že ta odpověď mě opravdu velmi pobavila a asi na ni nikdy nezapomenu. Nakonec mám pocit, že na Lucku také ne.“ „Pojedete tedy do stanice Želivského, ta je k Žižkovu nejblíž. Dál vám můžu poradit, jen když si vzpomenete, kam přesně se potřebujete dostat.“ „Já to tam nějak poznám a moc si mě nevšímejte, jsem opilá.“ Ale bavili jsme se spolu dál, sice z důvodu Lucčiny opilosti, tak nějak na přeskáčku, ale kupodivu to nebylo nepříjemné. Až do toho dne jsem všechny hovory s opilými lidmi a bezdomovci v MHD odmítal a v nouzi jsem si přesedal na jiné místo. Ovšem tohle bylo něco jiného.

Lucii mohlo být tak kolem třiceti let. Byla snědší, a i když obličej jevil známky jakési pozitivní péče, působila Lucka poněkud unaveným dojmem. Nebyla zrovna dokonale čistá a upravená a její oblečení mělo dobré časy již dávno za sebou. Ale na mě zapůsobila tak nějak zvláštně, vlastně mi byla svým způsobem i sympatická. Jistě, v její řeči se objevovala i slova nepublikovatelná, ale jinak mluvila poměrně kultivovaně a z jejího projevu, a to i přesto, že byla opilá, bylo znát, že je vzdělaná. Však mi také Lucka řekla, že dříve pracovala v realitách. Chodila pěkně oblékaná a měla se velmi dobře.

Během našeho povídání se náhle zasněně zadívala z okna na malou holčičku – „jé, ta vypadá jako moje dcera“. Řekla mi, že její přítel (možná manžel – nepamatuji se přesně) jim zapálil dům. Nechal v něm uhořet jejich pejska a ještě to natáčel na kameru. Prý to pak vystavil na You Tube a vydělal tak hodně peněz. „Mám známé v reklamě, oni mi pomůžou, chci vidět jeho fotky vyvěšené na zdech, chci se mu za to pomstít.“

„Jé, tady to vypadá jako na Žižkově.“ „Jenže jsme teprve v Nuslích“. „No jo, ale je tu taky hodně popelnic.“ Na chvíli se otočila, aby se podívala dozadu po osazenstvu autobusu. „Všichni čuměj, jak si tady povídáte s ňákou děvkou. Ale mně je to volný, já timhle autobusem už nikdy nepojedu.“ „Tak to já jezdím tímhle autobusem pravidelně každý den a nevadí mi to. Nestydím se za Vás a je mi úplně jedno, co si o mně tihle lidé myslí. Naopak, kdybyste nebyla opilá, pokusil bych se vás sbalit. Škoda, že jste zase začala pít. „Já vím, že nemá cenu vás poučovat, ale jste chytrá, docela hezká...“ „No a co? Manžela jsme měla, dítě jsem měla, dobrou práci jsem měla... Všechno je pryč a už nic z toho nechci.“ „A co cestování?“ Brnkl jsem na tu správnou strunu. „No, to by mě moc bavilo.“ “A není zrovna to, tou správnou motivací?“ „Jo, ale nejdřív musím vidět fotky toho h....a na zdech.“

Cesta dále ubíhala v trochu zmateném, ale příjemné hovoru. Dozvěděl jsem se, že nyní žije ve squatu na Žižkově. Měla se tam sejít s ostatními v půl jedné (byli už skoro čtyři hodiny) a jet do Rakouska. „To tam budou tak dlouho čekat?“ „No a proč by ne, já jsem na ně jednou čekala dva dny. No, a když tam nebudou, pudu zejtra normálně do práce.“ „Máte práci nebo ji budete hledat.“ „Vždycky si něco najdu.“


Zeptal jsem se, zda je ve squattu policie moc neobtěžuje. Prý, že ano a hlavně jí, protože je ženská. Ale nakonec jí nechávají a hlavně se zabývají jejími mužskými spolubydlícími, protože se pohybují mimo zákon. Zatímco Lucka ne, prý pracuje. „Ale já nedělám v bordelu, já si můžu vybírat.“



Dojeli jsme na konečnou do stanice Želivského. Ještě jsme spolu vystoupili a já jsem Lucce začal vysvětlovat a ukazovat, kudy na Žižkov. Lucka chtěla jít pěšky a vybrala si cestu po Vinohradské a dále Jičínskou. Chvíli jsem váhal, ale nakonec vzhledem k tomu, že nebydlím daleko, jsem na kus cesty nabídl Lucce doprovod. Šli jsme spolu, Lucka šla téměř rovně a dokonce se v pohodě vyhnula velké louži. Ještě chvíli jsme si spolu povídali. Po pár set metrech jsem se zastavil, abychom se rozloučili. Popřál jsem Lucce hodně štěstí a chvíli se za ní díval, jak odchází.

Bylo to opravdu zvláštní, myslím, že na toto setkání nikdy nezapomenu. Navíc – Lucka získala mé pochopení, ba dokonce i úctu. Měla tolik příležitostí o cokoliv mě požádat, měla tolik příležitostí se nabídnout. A nic z toho neudělala, ani nenaznačila.

„Lucko, držím ti palce a moc ti přeji, ať je tvá budoucnost slunečná a protkaná cestami plnými rozkvetlých květin.“

Autor: Jan Paroubek | pondělí 23.1.2017 18:01 | karma článku: 36.21 | přečteno: 4554x

Další články blogera

Jan Paroubek

Nejlepší přítel člověka?

Část 1. Pejsek jako vánoční dárek? No proč ne? Ale... „Milý Ježíšku, já si strašně moc a moc přeju dostat k Vánocům pejska".

27.11.2023 v 16:43 | Karma článku: 12.01 | Přečteno: 194 | Diskuse

Jan Paroubek

LGBT aneb kam jsme se to dostali

Za koho se považujete vy? Nebo bych se měl spíše zeptat, kam patříte vy? Nepřipadá vám to tak trochu mimo reálný život?

1.8.2023 v 16:46 | Karma článku: 26.45 | Přečteno: 955 | Diskuse

Jan Paroubek

Pohlavní nemoci a pohlavní úrazy. Co o nich víte?

Však já vím, o pohlavních nemocech víte mnoho, avšak vsadím se, že o pohlavních úrazech nevíte vůbec nic. Ba se dokonce mylně domníváte, že nic takového není, ale...

9.8.2022 v 16:53 | Karma článku: 11.81 | Přečteno: 671 | Diskuse

Jan Paroubek

Jak na tom budeme se ZDRAVÍM za deset let?

Upozorňuji, že tento blog se netýká koronaviru, i když... Zkuste si jej přečíst až do konce, prosím. Jsem zvědavý hlavně na negativní komentáře.

29.11.2021 v 15:17 | Karma článku: 10.88 | Přečteno: 516 | Diskuse

Další články z rubriky Společnost

Tomáš Vodvářka

Velký pátek jako příležitost

Už několik let je v "portfoliu" státních svátků i Velký pátek, který by mohl být vhodnou příležitostí k uvědomění si tzv. evropských hodnot, s nimiž se poslední léta mediálně žongluje.

28.3.2024 v 9:34 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 46 | Diskuse

Filip Vracovský

Jak to vypadá Mordor ( Rusko ) už nám klepe na dveře ?

Krátká předsváteční úvaha ... Taky vás některé uklidňující zprávy spíš rozruší ? Račte vstoupit .....

28.3.2024 v 9:00 | Karma článku: 7.61 | Přečteno: 170 |

Michael Laitman

Odhalení tajemství Knihy života

Jeden mudrc kdysi řekl: „Člověk musí získat jak vědomosti, tak moudrost.“ Na otázku, jaký je mezi nimi rozdíl, odpověděl: „Vědomosti se získávají čtením knih, moudrost se získává čtením knihy, kterou jsi ty sám.“

28.3.2024 v 4:14 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 25 | Diskuse

Tadeáš Firla

KSČM a Jan Ámos Komenský

Myslím, že politické, nebo náboženské symboly mají veliký význam a pro některé lidí hodně znamenají. Dnes jsem si všiml dvou. Vedle sebe ve skříňce - logo KSČM a portrét Jana Ámose Komenského. Je to změna mysli, nebo pouhá fraška?

28.3.2024 v 1:25 | Karma článku: 8.84 | Přečteno: 129 | Diskuse

Václav Kunft

Krásná česká královna Viola Těšínská.

O Viole Těšínské je zoufale málo písemných zmínek. Není divu, nebyla příliš významná a manželkou panovníka byla pouze rok. O to víc může pracovat fantazie.

27.3.2024 v 15:05 | Karma článku: 14.74 | Přečteno: 338 | Diskuse
Počet článků 67 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1108

Klapky dolů z očí. Nebuďme nevšímaví k dění kolem nás. Zapojme se, ať je svět lepší. Potřebuje to.

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...