Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak jsem si málem začal tykat s anorexií – 2. část

Zde je slíbená druhá část ze života potenciálního anorektika. Jakpak asi dopadne? Jo, kdybych to jen býval věděl.

Týden utekl jako voda. Vstát, dojít si na toaletu, umýt si ruce a hurá na váhu… 71,3 kg.
Zmar, zklamání. Přibral jsem více, než jeden kilogram. Jsem naštvaný a nevím jak dál.
Ale pokračuji. Držím se nastavených pravidel a jsem trochu nervózní z nastávajícího víkendu.

A další neděle je tady. Po klasickém rituálu nastává vážení… 69,6 kg. Hurááá. No, to už je něco jiného. Mám radost, zase se zadařilo. Teď už se na příští víkend mohu těšit. Jsem plný optimismu, že budu vážit zase o něco méně.

„Kolik chceš knedlíků?“ „Chci jich pět, ale dám si jen dva.“
„Dělám obložené chleby, dáš si dva nebo tři?“ „Dám si jeden a bez másla.“
„Chceš, abych ti odsypala brambůrky?“ Chci, ale sněz si je všechny.“
„Koupila jsem jogurty, tak si ber.“ „To snad nemyslíš vážně, vždyť jsou všechny plnotučné, to já přeci nemůžu.“

Celý byt voní vánočním cukrovím. Několik rohlíčků se polámalo a pár kousků cukroví zůstalo v troubě trochu déle. A to smíme sníst. Když ta moje žena dělá tak báječné cukroví…

A o Vánocích a na Silvestra? Na stole v obýváku bude trvale tác s cukrovím a každý rok na Silvestra zjišťujeme, že ten stůl je menší, než potřebujeme. Všechny dobroty se na něj nemohou ani vejít.

Jak já se s tím poperu, to fakt nevím. A co v lednu? Většinou máme cukroví i na leden a je stále tak dobré…

A je tu další víkend, poslední před vánočními svátky a mou dovolenou.
69,4 kg. Není to zrovna důvod k nějaké velké radosti, ale přeci jen je to o trochu méně.

Je po Vánocích, ale stále ještě před Silvestrem.
Má váha ukazuje…, ukazuje…, ukazuje 69,7 kg, tedy o 300 gramů více, než před týdnem. Mrzí mě to, ale nehroutím se.

A nakonec velmi důležité vážení po dvou po sobě následujících kritických týdnech. 70 kg. O dalších 300 g více. Ale celkem jsem zhubl o více než 5 kg a v kritickém období jsem přibral jen o 0,6 kilogramu. A navíc, co musím v té souvislosti podotknout, mám méně pohybu. Přestal jsem hrát volejbal. Proč jsem přestal, se můžete dočíst zde. A ani neskáču přes švihadlo – překáží mi vánoční stromeček. Já osobně to beru lehce optimisticky, snad dokonce jako malé vítězství mé silné vůle.

Dál se budu již jen rozumně hlídat. Mým cílem je držet se stále pod sedmdesát kilogramů. To je, myslím, nejen splnitelné, ale i rozumné. Snad jsem nikoho nezklamal. V průběhu posledních týdnů mě občas navštívil rozum a pravil: „Neblbni, nepřeháněj to. Anorektikem ty být přeci nechceš.“

A nyní: šup šup na rotoped, nastavit pořádnou zátěž a hodinu makat.

Pokud si chcete přečíst 1. část, tedy jak to všechno začalo, můžete zde.

Autor: Jan Paroubek | úterý 5.1.2016 16:58 | karma článku: 10,80 | přečteno: 378x
  • Další články autora

Jan Paroubek

Nejlepší přítel člověka?

Část 1. Pejsek jako vánoční dárek? No proč ne? Ale... „Milý Ježíšku, já si strašně moc a moc přeju dostat k Vánocům pejska".

27.11.2023 v 16:43 | Karma: 12,31 | Přečteno: 196x | Diskuse| Společnost

Jan Paroubek

LGBT aneb kam jsme se to dostali

Za koho se považujete vy? Nebo bych se měl spíše zeptat, kam patříte vy? Nepřipadá vám to tak trochu mimo reálný život?

1.8.2023 v 16:46 | Karma: 26,45 | Přečteno: 956x | Diskuse| Společnost

Jan Paroubek

Pohlavní nemoci a pohlavní úrazy. Co o nich víte?

Však já vím, o pohlavních nemocech víte mnoho, avšak vsadím se, že o pohlavních úrazech nevíte vůbec nic. Ba se dokonce mylně domníváte, že nic takového není, ale...

9.8.2022 v 16:53 | Karma: 11,81 | Přečteno: 671x | Diskuse| Ostatní

Jan Paroubek

Jak na tom budeme se ZDRAVÍM za deset let?

Upozorňuji, že tento blog se netýká koronaviru, i když... Zkuste si jej přečíst až do konce, prosím. Jsem zvědavý hlavně na negativní komentáře.

29.11.2021 v 15:17 | Karma: 11,37 | Přečteno: 516x | Diskuse| Společnost

Jan Paroubek

Zdravá strava pro ty, kteří si rádi hrají

Jak jíst zdravě a navíc současně hravě aneb hrátky se zdravým jídlem, a to nejen se syrovou zeleninou.

16.11.2021 v 14:26 | Karma: 11,66 | Přečteno: 343x | Diskuse| Fotoblogy
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

PŘEHLEDNĚ: Podívejte se, jaké změny v důchodech české občany čekají

30. dubna 2024

Exkluzivně Zvyšování důchodového věku nad 65 let podle prodlužování života, snižování výpočtu nových důchodů,...

„Pučista si ji nezaslouží.“ Bidenův tým vymýšlí, jak zrušit debatu s Trumpem

30. dubna 2024

Premium Koho by před časem napadlo, že když prezident USA připustí, že se snad i zúčastní debaty se...

Bude mít kdo jezdit pro pacienty? Chybí stovky záchranářů, mladé práce neláká

30. dubna 2024

Premium Posádky sanitek stárnou, průměrný věk zdravotnických záchranářů se pohybuje nad 50 lety....

Královská rodina vyslala na Ukrajinu vévodkyni, mluvila o sexuálním násilí

29. dubna 2024  23:19

První člen britské královské rodiny přijel na Ukrajinu od začátku konfliktu s Ruskem. Vévodkyně z...

10 nejčastějších podvodů na internetu: Dokážete ochránit sebe i svou rodinu?
10 nejčastějších podvodů na internetu: Dokážete ochránit sebe i svou rodinu?

V digitální éře, kde technologie proniká do všech aspektů našich životů, se také zvyšuje riziko podvodů. Od falešných e-mailů a inzerátů až po...

  • Počet článků 67
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1123x
Klapky dolů z očí. Nebuďme nevšímaví k dění kolem nás. Zapojme se, ať je svět lepší. Potřebuje to.

Seznam rubrik